donderdag 15 september 2011

"Rechtop": zei m'n moeder altijd.

Brace voor houdingverbetering

Wie kan er niet jaloers kijken naar mensen die mooi rechtop lopen? Rechtop lopen heeft zo veel voordelen. Je ziet er langer, slanker, zelfverzekerd uit en de kans dat je pijn in je rug krijgt is kleiner.
Maar ik weet niet hoe het met jou zit, ik neem me altijd voor om rechtop te zitten of te lopen. Maar 5 minuten later ben ik al weer ingezakt; rug krom, schouders ingezakt. Wat m'n hoofd wil, vergeet m'n lijf.
Ben bang dat alleen jarenlange ballettraining de oplossing is, of toch niet?

Wat als je er voor kan zorgen dat wat je hoofd wil, de hele dag aan je lijf verteld wordt?
Dat kan.

Een brace om rechtop te lopen

Otto Bock heeft een rugbrace, de Dosi EQ Posture Support  die onzichtbaar onder de kleding gedragen kan worden. Deze brace zorgt er voor dat je rechtop blijft lopen. Hij dwingt de rug niet in een houding, hij herinnert je lijf er de hele dag subtiel aan dat je rechtop moet zitten of lopen. In ieder geval een stuk subtieler dan mijn moeder vroeger deed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten